Przejdź do treści

Jak rozpoznać dobry nit?

Jednym z wielu ważnych założeń twórców procesu nitowania było to, aby można było szybko i efektywnie łączyć ze sobą konkretne elementy i nawet jeżeli dostęp do którejś z łączonych części jest bardzo trudny lub całkowicie niemożliwy. Taka metoda mogła być jednak zaakceptowana dopiero, wtedy gdy da się ją wykorzystywać na dużą skalę i to w wyjątkowo krótkim czasie, ponieważ to często obniża koszty wielu przedsięwzięć. Ta koncepcja rozwija się jednak dalej i właśnie dlatego mamy aktualnie dostęp do wielu gatunków nitów, co jest oczywiście jak najbardziej pozytywne.

Osoby interesujące się nitami

din 7337Ich parametry są łatwe do zapamiętania i przy tym bardzo ważne. Dzięki temu można je łatwiej dopasować do miejsca przeznaczenia. Nie wolno tego lekceważyć Szczególnie przy założeniu, że taki nit ma wytrzymać przez bardzo długi czas i to czasami nawet w ekstremalnych warunkach. Nit o oznaczeniu din 7337 to tak naprawdę aktualnie produkt z tak zwanej najwyższej półki, ponieważ do jego produkcji wykorzystuje się teraz tylko i wyłącznie najlepszy materiał. Takie nity mają bardzo ciekawą konstrukcję, bo z reguły w ich skład poza trzpieniem, czyli tym, co przechodzi przez konkretne materiały, wchodzi również element, który w czasie nitowania zostaje odłamany, ale wszystko dzieje się pod kontrolą. Właśnie dlatego takie nity nigdy mocno nie wystają i są przy okazji pozbawione wszystkich ewentualnych ostrych zakończeń, które mogłyby stanowić zagrożenie dla użytkownika produktu z takimi właśnie nitami. Oczywiście długość musi być dopasowana między innymi do grubości materiału, przez które coś takiego przechodzi, a także innych szczegółów. Bardzo ważne jest to, że w nitowanych powierzchniach praktycznie nigdy nie powstają żadne niekontrolowane pęknięcia.

Takie nity z reguły wkłada się już wcześniej przygotowane otwory, więc materiał nie jest tutaj poddawany jakimś dodatkowym i niepotrzebnym naprężeniom. To z kolei najlepiej wyjaśnia, dlaczego takimi nitami interesują się obecnie nie tylko poszczególne osoby odpowiedzialne za produkcję czegoś konkretnego, ale nawet duże przedsiębiorstwa, czyli takie, które zajmują się projektowaniem i budową nowych samochodów lub samolotów. W przypadku tych maszyn latających to nitom zawdzięczamy to, że poszycie pozostaje na swoim miejscu.