Przejdź do treści

Używane samochody transportowe

Dobry ciągnik siodłowy mógł zaoszczędzić firmie wiele problemów z wynajmowaniem usług firm transportowych. Ciągniki te posiadały bowiem ogromne moce silnika, a dzięki konstrukcji mocowania i zaczepu do wszelkiego rodzaju naczep i przyczep, nazywanego siodłem, od którego pojazdy zaczerpnęły własną nazwę, mogły być używane do najróżniejszych zadań, często funkcjonując jako samochody ogólnego przeznaczenia w firmach.

Używany wielozadaniowy ciągnik o dużej ładowności

ciągniki siodłowe używaneNa europejskich drogach jeździły głównie tego rodzaju wielozadaniowe ciągniki o dużej mocy silnika, które mogły być zastosowane do transportu dowolnego ładunku. Uniwersalny zaczep siodła, który pozwalał na podłączenie każdego rodzaju przyczepy i naczepy, niezależnie od producenta, był dostosowany w każdym pojeździe do standardu mocowania używanego na terenie całej europy. Ciągniki mogły być więc stosowane zarówno do wywozu odpadów pobudowlanych jak i przewozu samochodów, spisując się tak samo dobrze w każdym zadaniu. Firmy transportowe i budowlane preferowały najczęściej ciągniki siodłowe używane, zaopatrując się w jednym z wielu salonów maszyn ciężkich. Używane ciągniki były bowiem o wiele bardziej atrakcyjne cenowo, często mogąc być dwukrotnie tańszymi niż maszyny całkowicie nowe, aczkolwiek ich wytrzymałość i mocna konstrukcja oznaczały iż nawet duży przebieg nie wymuszał konieczności wykonywania natychmiastowych napraw. Najbardziej rozpowszechnione maszyny mogły być naprawiane niemal od ręki, dzięki dużej dostępności części zamiennych, zarówno tych które posiadały fabryczne parametry jak i podzespołów o wyższej wydajności czy wytrzymałości. Każdy samochód mógł być więc doprowadzony do niemal idealnego stanu bardzo niskim nakładem finansowym, choć większość pojazdów pochodzących z renomowanych salonów samochodów używanych nie wymagała absolutnie żadnego wkładu, i była od razu zdatna do użytku.

Pojazdy niestandardowe, oraz ciągniki o najwyższym uciągu, które rzadko używane były na terenie europy, mogły być przez większość salonów sprowadzane bez dodatkowego nakładu finansowego. Z racji iż wiele firm preferowało maszyny o dużej mocy, mogące zabierać znacznie cięższe ładunki, coraz częściej były one sprowadzane i wprowadzane do inwentarza dużych firm transportowych.