Przejdź do treści

Współpraca z influencerem – jak stworzyć kreatywny storytelling?

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że współpraca z influencerami zarezerwowana jest przede wszystkim dla dużych, światowych marek czy firm posiadających duży kapitał lub są w znaczynym stopniu rozpoznawalne na rynku. Jednak czy za precyzją dotarcia do określonej grupy odbiorców zawsze stoi pozycja danej firmy? W dalszej części tekstu opowiem Ci, w jaki sposób Twoja firma może pozyskać własnych, naturalnych ambasadorów oraz dlaczego warto pomyśleć o strategii influencer marketing.

Influencer marketing w kilku prostych krokach

skuteczne agencje influencer marketingRewolucja we współczesnych metodach komunikacji jest w znacznym stopniu uzależniona od mediów społecznościowych. Dzięki podcastom, transmisjom live streaming oraz publikowaniu treści tematycznych na blogach influencerzy mają realny wpływ na kreowanie opinii i dzialań wśród swoich obserwatorów. Okazuje się, że ponad 75% osób przed podjęciem decyzji związanej z zakupem nowego produktu lub usługi korzysta z wyszukiwarek internetowych, a co trzeci z nich szuka informacji korzystając z materiałów publikowanych w formie bloga lub filmu video. Postaci ambasadorów marek to sprawdzony sposób na kreatywny storytelling, gdzie skuteczne agencje influencer marketing przy współpracy z konkretnymi osobami, jakimi mogą być np. autorytety medialne budują relacje z klientami. Publikowanie ciekawych materiałów w postach czy na popularnych teraz story sprzyja budowaniu autentyczności oraz zaufania względem influencerów, co przeradza się w tworzenie efektu społecznościowego i kreowanie długotrwałych, atrakcyjnych kanałów komunikacji z klientem. Warto zwrócić uwagę na fakt, że lokowanie produktów w materiałach publikowanych przez ambasadorów marek to jedna z najpopularniejszych i najlepszych form kreowania przeglądowego contentu. Ich treści cechują się najefektywniejszym feedbackiem wśród materiałów publikowanych w internecie- użytkownicy chętnie je lajkują i udostępniają, zwiększając w ten sposób zasięgi konkretnych treści. Jednak czy współpraca z influencerami zarezerwowana jest tylko dla światowych, prestiżowych brandów? Nic bardziej mylnego!

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma dynamicznie się rozwinęła postaraj się znaleźć w mediach społecznościowych swoich naturalnych ambasadorów. Współpraca z kilkoma osobami, nawet o nieco mniejszej popularności pozwoli Ci zbudować zasięg porównywalny do popularnych mainstreamowych blogerów. Blisko 70% osób współpracujących z małymi i średnimi przedsiębiorcami jako ambasadorzy w social mediach przyznaje, że jest to dla nich bardzo dobra i atrakcyjna forma współpracy.